NaNoWriMo blog #1

Afbeeldingsresultaat voor nanowrimo

Je zult er misschien al van gehoord hebben, of er misschien zelf aan meedoen. En zo niet, dan wil ik er graag wat over uitleggen:

NaNoWriMo (National Novel Writing Month) is het grootste schrijfevent ter wereld, met over de hele wereld schrijvers die meedoen om tijdens de hele maand november een verhaal van 50.000 woorden te schrijven. Op de site nanowrimo.org kun je je daarvoor aanmelden, je roman aankondigen, je wordcount bijhouden en in contact komen met andere schrijvers uit je regio. In dit geval Nederland. Er worden ook evenementen en schrijfbijeenkomsten door het hele land georganiseerd. Wow, het gaat gek in november!

Ik had er wel al eerder van gehoord, maar ik doe dit jaar voor de allereerste keer mee. Dat is natuurlijk heel spannend. Ik wist ook helemaal niet waar ik over moest schrijven, terwijl ik wel graag mee wilde doen. Sommigen bedenken in oktober al een heel plot, personages en  een samenvatting. Ik vond het wat veel om in de periode van mijn verhuizing en mijn nieuwe werk een heel nieuw fictieverhaal te bedenken, ook omdat ik er net een heb afgerond.

Dus ik heb iets anders bedacht: een biografie! Maar geen zware pil. Gewoon dertig hoofdstukken, met telkens een ander onderwerp. Bijvoorbeeld over mijn eerste zoen, of over mijn lievelingseten. Elke dag een ander hoofdstuk, lullen over een bepaald onderwerp, tot ik de 50.000 aangetikt heb.

Mijn doel is om elke dag de wordcount van 1666/1667 woorden te behalen, en vandaag was het me binnen veertig minuten al gelukt! Woehoew! Die Nano is een eitje 🙂

Hoofdstuk 1: Ik ben nogal klein van stuk – 1667 woorden – DONE!

En, doe jij ook mee? Of had je er nog nooit van gehoord, maar ben je zelf ook enthousiast geworden? Het is nog niet te laat! Meld je aan op de website en begin vandaag nog met typen. Het maakt niet uit wat je schrijft, al schrijf je de dikste onzin. Het gaat erom dat je 50.000 woorden binnen een maand schrijft, niet of het een goed verhaal is. Dat kun je altijd nog verbeteren in december.

En nu, schrijven maar! Want je kunt het! 🙂

Groetjes en een dikke x!

– Lianne

2 gedachtes over “NaNoWriMo blog #1

  1. Wat een superleuk initiatief zeg, zo’n schrijfmaand! En heel goed idee om steeds losse hoofdstukken over jezelf te schrijven. Dan vormt het uiteindelijk echt een mooi geheel om ook later als aandenken nog eens terug te lezen. Fijn om te horen dat je door deze schrijfmaand de schrijfzin al flink te pakken hebt 🙂

    Geliked door 1 persoon

    • Ja het is echt leuk om te doen en leuk om er met zoveel andere schrijvers mee bezig te zijn! Ja ik heb elke dag zo een hoofdstuk over een bepaald onderwerp over mezelf weer uit mijn mouw geschud. Het is niet voor te publiceren of uit te geven, maar ik schrijf het gewoon voor mezelf. Ik kan er altijd nog inspiratie uithalen voor een ander verhaal 🙂

      Like

Plaats een reactie